BMW
De proefritten van BMW konden live gevolgd worden op Routenet.nl, middels een weergave van BMW icoontje op de kaart. De coördinaten van de proefrit werden doorgegeven aan Routenet zodat deze zichtbaar werden op de overzichtskaart van Routenet. Daarnaast werd ook de rectangle ingezet om de nieuwe BMW te promoten. Via PreRoll bannering.
RVD
De campagne ‘word geen slaaprijder’ heeft in de zomermaanden van 2009 gelopen. Het doel van de RVD campagne is automobilisten bewust maken van de gevaren van vermoeidheid in het verkeer. Daarnaast geeft de RVD geeft praktische tips om ‘slaaprijden’ te voorkomen.
Voor de RVD campagne zijn alle parkeerplaatsen en andere rustplaatsen langs de snelweg gebruikt om aan te geven waar de automobilist het beste even een pauze kan nemen. Deze rustplekken werden in de routebeschrijving van Routenet getoond om 2 uur. Tevens werden deze tips in de overzichtskaart van de route getoond.
ESSO
Esso heeft een zeer gerichte campagne op Routenet.nl ingezet. Aan de hand van de adresgegevens van alle Esso vestigingen in Nederland kon er op Routenet bepaald worden of er een Esso tankstation op de door de gebruiker geplande route aanwezig was.
Indien dit het geval was werd er op de kaart een logo getoond van Esso.
Citroën
Citroën heeft middels een fixed placement op Routenet aan de hand van de een geplande route getoond hoeveel CO2 uitstoot er bespaard kon worden wanneer dezelfde route in met het nieuwe model C4 gereden zou worden.
Wilt u weten wat de mogelijkheden zijn voor uw campagnes? Neem dan contact met ons op.